Osiągnięcia w działalności naukowej

Uzyskanie stopnia naukowego(dr, dr.hab, tytułu prof.):

2012 - Podyplomowe Studia Kompozycji w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, klasa kompozycji prof. Mariana Borkowskiego (rozpoczęte w październiku 2012).

2005 - Uzyskanie stopnia doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie: nauki o sztuce na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, na podstawie dysertacji pt. Twórczość o tematyce religijnej na chór a cappella kompozytorów warszawskich w latach 1945-2000 (promotor: prof. dr hab. Marek Podhajski, recenzenci: prof. dr hab. Leon Markiewicz, prof. dr hab. Wojciech Nowik). Promocja doktorska: 4 października 2005, AMFC

1998 – 2000 - Podyplomowe Studia Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (dyplom z wynikiem bardzo dobrym)

1996 – 1997 - Studium Doktoranckie (Muzykologia) na Wydziale Kościelnych Nauk Historycznych i Społecznych w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie

1996 – 1998 - Podyplomowe Studium Wykonawstwa Muzyki Współczesnej w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie – klasa fortepianu prof. Szabolcsa Esztényi (dyplom z wynikiem celującym)

1992 – 1996 - Kurs Przygotowania Pedagogicznego, Akademia Muzyczna im. F. Chopina w Warszawie

1991 – 1996 - studia magisterskie: Akademia Muzyczna im. F. Chopina w Warszawie – klasa fortepianu prof. Bronisławy Kawalla, prof. Jana Ekiera i prof. Edwarda Wolanina (dyplom z wynikiem celującym), klasa kameralistyki fortepianowej st. wykł. Bogny Hałacz. Praca magisterska: Twórczość fortepianowa Mariana Sawy (promotor: prof. B. Kawalla).

1985 – 1991 - Państwowe Liceum Muzyczne w Częstochowie – klasa fortepianu Zofii Miller (dyplom i świadectwo dojrzałości, 1991), klasa fletu Bogumiły Tęczy (dyplom 1990), klasa organów Adama Mroczka (fakultatywnie), propedeutyka kompozycji i improwizacja fortepianowa: Bolesław Ocias (fakultatywnie)

Referaty wygłoszone na konferencjach naukowych, bądź w instytucjach i środowiskach naukowych:

PO UZYSKANIU STOPNIA DOKTORA

  1. Twórczość fortepianowa Mariana Sawy w świetle polskiej muzyki fortepianowej XX wieku, wykład otwarty w ramach II Ogólnopolskich Warsztatów Interpretacji muzyki organowej, fortepianowej i klawesynowej Mariana Sawy, Częstochowa, ZSM im. M. J. Żebrowskiego, 3 lipca 2012.
  2. Muzyka fortepianowa Mariana Sawy w świetle polskiej twórczości fortepianowej XX wieku, wykład otwarty w ramach Kursu Interpretacji utworów fortepianowych i organowych Mariana Sawy, Częstochowa, ZSM im. M. J. Żebrowskiego, 29 czerwca 2010.
  3. Marian Sawa (1937-2005) – kompozytor, organista, pedagog, wykład otwarty w ramach Kursu Interpretacji utworów fortepianowych i organowych Mariana Sawy, Częstochowa, ZSM im. M. J. Żebrowskiego, 28 czerwca 2010.
  4. Rola i znaczenie organów w twórczości Mariana Borkowskiego, referat podczas XIV Międzynarodowej Sesji Naukowej Organy i Muzyka Organowa, Gdańsk, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki, 22 września 2009.
  5. Inspiracje gregoriańskie w twórczości chóralnej współczesnych kompozytorów warszawskich, referat w ramach sesji naukowej na zakończenie Wigierskich Spotkań Chorałowych Gregorianum, Wigry, Dom Pracy Twórczej, 23 maja 2009.
  6. Tematyka trynitarna w twórczości Mariana Sawy: trzy spojrzenia na Trójcę Świętą, referat podczas Międzynarodowego Sympozjum Sanctissima Trinitas et musica: plana, figurata atque instrumentalis, UKSW, Aula im. Jana Pawła II, 23 kwietnia 2009.
  7. Dzieje i specyfika muzykologii UKSW, wykład otwarty i prezentacja multimedialna w ramach Dnia Otwartych Drzwi, UKSW, 21 marca 2009.
  8. Udział w panelu dyskusyjno-wspomnieniowym podczas sesji naukowej z okazji jubileuszu 50-lecia pracy artystycznej i 40-lecia pracy pedagogicznej prof. Mariana Borkowskiego, UMFC, 15 listopada 2008.
  9. Przebieg prac nad dysertacją doktorską. Zastosowane metody badawcze, układ pracy i jej zawartość. Współpraca z promotorem. Procedury formalne, wykład monograficzny dla słuchaczy Podyplomowych Studiów Teorii Muzyki AMFC, Warszawa, AMFC – Sala nr 452, 3 listopada 2007.
  10. Wykład o polskiej muzyce fortepianowej XX wieku i recital fortepianowy w ramach Dnia Otwartych Drzwi, Warszawa, UKSW, Aula im. F. Rączkowskiego, 24 marca 2007.
  11. Spotkanie z Kompozytorem. Paweł Łukaszewski, prowadzenie i prezentacja multimedialna,  Gdańsk, Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki, 15 stycznia 2007.
  12. Twórczość fortepianowa Mariana Sawy, referat wygłoszony w ramach seminarium naukowego Marian Sawa in memoriam. W 70. rocznicę urodzin kompozytora, Łódź, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów, 11 stycznia 2007.
  13. Spotkanie z Kompozytorem. Marian Borkowski, prowadzenie, wykład wprowadzający i prezentacja multimedialna, Gdańsk, Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki, 20 marca 2006.
  14. O muzyce kameralnej Pawła Łukaszewskiego, referat wygłoszony w ramach IV Sympozjum Kompozytorskiego Akademii Muzycznej im. F. Chopina pt. Muzyka kameralna kompozytorów AMFC (I), Warszawa, Audytorium im. K. Szymanowskiego, 16 grudnia 2005.
  15. Organowa twórczość kompozytorów warszawskich w latach 1945-2005 i jej zastosowanie w pedagogice na przykładzie 20-letniej działalności Conversatorium Organowego w Legnicy, referat wygłoszony w ramach sesji naukowej Conversatorium Organowe a poziom kształcenia młodych organistów, towarzyszącej XX Legnickiemu Conversatorium Organowemu, Legnica, Legnickie Centrum Kultury im. H. Karlińskiego (Akademia Rycerska), 8 września 2005.
  16. Idiom stylistyczny dzieł Mariana Sawy – próba zdefiniowania, referat wygłoszony w ramach sympozjum Marian Sawa (1937-2005), kompozytor, organista, improwizator, pedagog, Warszawa, UKSW – Aula im. F. Rączkowskiego (s. 116), 24 maja 2005.

 

Osiągnięcia w działalności organizacyjnej

Pełnienie funkcji kierownika studiów, dyrektora lub zastępcy dyrektora instytutu, kierownika ogólnouczelnianej jednostki dydaktycznej:

  1. 1.       UNIWERSYTET KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W WARSZAWIE

Od 1996 pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych UKSW (dawniej Akademia Teologii Katolickiej), Instytut Nauk Historycznych, specjalność Muzykologia Teoretyczna i Stosowana (dawniej Muzykologia Kościelna).

1 października 1996 – umowa o pracę na stanowisku asystenta (w pełnym wymiarze czasu pracy)

1 października 1998 – mianowanie na stanowisko asystenta (jak wyżej)

1 października 2006 – mianowanie na stanowisko adiunkta (jak wyżej)

 

Przynależność do katedr:

  • Katedra Wykonawstwa Muzyki Religijnej (1996-2006)
  • Katedra Kulturologii i Systematyki Muzycznej (2006-2010)
  • Katedra Dydaktyki Muzycznej (dawniej Katedra Wykonawstwa Muzyki Religijnej, od 2010)
  •  
  1. 2.       UNIWERSYTET MUZYCZNY FRYDERYKA CHOPINA W WARSZAWIE

Od roku akademickiego 2011/2012, Wydział V – Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca. Praca w ramach umowy o pracę (1/2 etatu) na stanowisku adiunkta (drugie miejsce pracy, za zgodą Rektora UKSW).

 

Współpraca z katedrami i pracowniami:

  • Katedra Teorii Muzyki (od 2012), Katedra Kompozycji (2002-2008), członek współpracujący
  • członek współpracujący
  • Pracownia Muzyki Polskiej (od 2002), członek współpracujący

 

  1. 3.         WYŻSZE SEMINARIUM DUCHOWNE DIECEZJI WARSZAWSKO-PRASKIEJ

Praca w ramach umowy o dzieło w latach akademickich: 2005/2006 – 2010/2011.

 

  1. 4.         PRYWATNA SZKOŁA MUZYCZNA I i II STOPNIA im. I. J. PADEREWSKIEGO W SULEJÓWKU

Praca w ramach umowy o dzieło w latach szkolnych 1999/2000 – 2000/2001

Wykonywanie innych prac organizacyjnych zleconych przez przełożonych:

Zakres innych obowiązków i prace organizacyjne na Wydziale NHiS w UKSW:

  • członek Rady Wydziału NHiS (wybrany jako młodszy pracownik naukowy) na kadencję 2012-16
  • elektor Wydziału NHiS (z grona młodszych pracowników naukowych) na kadencję 2012-16
  • członek Komisji ds. strategii rozwoju Instytutu Nauk Historycznych (od 1.10. 2012)
  • członek (sekretarz) wydziałowej Komisji ds. nagród i odznaczeń na Wydziale NHiS (od 1.10.2012)
  • sekretarz i protokolant Rady Wydziału NHiS podczas kolokwium habilitacyjnego dra hab. Józefa Barańskiego, 5 grudnia 2011
  • sekretarz Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (1999)
  • sekretarz Sekcyjnej Komisji Rekrutacyjnej w specjalności Muzykologia Teoretyczna i Stosowana (2000-2007)
  • sekretarz specjalności Muzykologia Teoretyczna i Stosowana (2000-2007)
  • sekretarz Katedry Wykonawstwa Muzyki Religijnej (2000-2007)
  • sekretarz wydziałowy do spraw USOS w chwili wdrażania systemu na Wydziale NHiS (2004-2006)
  • opracowanie informatora dla kandydatów na egzaminy wstępne w specjalności Muzykologia Teoretyczna i Stosowana(rokrocznie)
  • udział w Dniu Otwartych Drzwi na Wydziale NHiS(rokrocznie)
  • udział, jako jeden z przedstawicieli Wydziału NHiS, w Dniu Otwartych Drzwi w Hali Expo, Warszawa, marzec 2009
  • sporządzenie planów zajęć i siatki godzin specjalności Muzykologia Teoretyczna i Stosowana na Wydziale NHiS (2000-2010)
  • opiekun roku studentów muzykologii: 1996–2001 (studia jednolite magisterskie); 2008/09–2010/11 (studia I stopnia), 2011/2012–2012/2013 (studia II stopnia)

 

Współorganizacja sesji naukowych i wykładów otwartych na Wydziale NHiS w UKSW:

  • 23.04.2009 – Międzynarodowa Sesja Naukowa Sanctissima Trinitas (sekretarz, opracowanie ulotek i afiszy, wygłoszenie referatu)
  • 14.03.2008 – Studenckie Sympozjum Muzykologiczne Wokół muzyki polskiej XX wieku (inicjatywa, opieka merytoryczna)
  • 17.01.2007 – sympozjum Feliks Rączkowski in memoriam, Warszawa, UKSW (współorganizacja)
  • 24.05.2005 – Sympozjum naukowe Marian Sawa (1937-2005), kompozytor, organista, improwizator, pedagog (kierownictwo naukowe i organizacyjne, opracowanie ulotek i afiszy, wygłoszenie referatu)
  • 11.12.2003 – sesja naukowa Chorał gregoriański jako źródło inspiracji, dedykowana ks. prof. dr hab. J. Pikulikowi z okazji 75-lecia urodzin i 50-lecia kapłaństwa (sekretarz organizacyjny, opracowanie ulotek i afiszy, wygłoszenie referatu)
  • 20.05.2003 – wykład Marka Dyżewskiego Teologiczne podstawy muzyki sakralnej
  • 13.11.2003 – wykład prof. Borisa Alvarado (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Chile) Muzyka sakralna Johna Tavenera

 

Współorganizacja koncertów w UKSW:

  • 13.12.2011 – koncert połączony z jubileuszem 80-lecia urodzin Tadeusza Olszewskiego, wieloletniego wykładowcy klasy organów w UKSW, Aula im. F. Rączkowskiego UKSW
  • 12.05.2009 – koncert Bielańskie spotkania z muzyką dawną, kwartet fletowy Flauto dolce, S. Adamczyk – wirginał, E. Adamczyk – śpiew, słowo o muzyce, Aula im. F. Rączkowskiego UKSW
  • 17.05.2007 – Koncert tria fletowego Flauto dolce, Aula im. F. Rączkowskiego UKSW
  • 24.05.2005 – koncert utworów Mariana Sawy, towarzyszący sesji naukowej Marian Sawa (1937-2005), kompozytor, organista, improwizator, pedagog, kościół ewangelicko-augsburski św. Trójcy w Warszawie
  • 09.06.2003 – koncert muzyki XX i XXI wieku studentów klasy fortepianu M. Łukaszewskiego s. muzykologii UKSW, Aula im. F. Rączkowskiego UKSW
  • 02.06.2003 – Koncert Chopinowski studentów s. muzykologii UKSW, Aula im. F. Rączkowskiego UKSW
  • 26.06.2002 – koncert studentów klasy fortepianu M. Łukaszewskiego s. muzykologii UKSW, Aula im. F. Rączkowskiego UKSW
  • 18.06.2001 – koncert kameralny studentów specjalności Muzykologia UKSW, Aula im. F. Rączkowskiego UKSW
  • 30.05.2001 – recital gitarowy Mary Lord (USA), Aula im. F. Rączkowskiego UKSW
  • 21.03.2000 – Bach a sacrum, recital klawesynowy Urszuli Bartkiewicz (wybrane preludia i fugi z DWK, recytacja fragmentów Biblii – Marian Pysznik), Aula im. Jana Pawła II UKSW (współorganizacja: Wydawnictwo Muzyczne Acte Prèalable)
  • 25.01.2000 – organowy koncert kolęd w wykonaniu studentów UKSW z klasy organów M. Kruzel-Sosnowskiej

Kontakt

Centrum Inicjatyw Rozwojowych UKSW


Ul.Wóycickiego 1/3, bud.24

01-938 Warszawa

tel. 22 380 96 19

e-mail centir@uksw.edu.pl